Pandemia zmieniła sposób, w jaki ludzie postrzegają strony internetowe. To już nie tylko wizytówka firmy. To Twój handlowiec, który pracuje całą dobę przez 7 dni w tygodniu. W tym czasie opowiada historie, komunikuje Twoje wartości, zbija obiekcje klientów i daje im konkretne odpowiedzi. To sprawia, że jest to obecnie Twoja najważniejsza inwestycja w obszarze pozyskiwania klientów.
Z tego artykułu dowiesz się:
Strona internetowa w ciągu ostatnich 3 lat stała się jednym z głównych czynników mających wpływ na sprzedaż w firmie. Jest to wynik nasilenia się dwóch nakładających się tendencji – pandemii oraz zmiany nawyków zakupowych.
Lockdowny i obawy przed zachorowaniem na długo ograniczyły kontakty międzyludzkie. Sprawiły też, że coraz więcej decyzji zaczęliśmy podejmować zza monitora. Choć teraz już nie ma tak restrykcyjnych ograniczeń, pewne przyzwyczajenia pozostały. Zminimalizowało to skuteczność sprzedaży poprzez spotkanie i rozmowę z właścicielem czy handlowcem.
Obecnie klienci chcą sami kupować i nie lubią, jak im się coś sprzedaje. Dlatego stają się coraz mniej chętni na spotkania czy rozmowy telefoniczne. A nawet jeśli do nich dochodzi, wcześniej sami się edukują za pomocą materiałów dostępnych w sieci i podejmują wstępne decyzje. Ułatwia im to wszechobecny content marketing – niemal na każde zapytanie znajdzie się artykuł, podcast czy video.
Jeśli chcesz zrozumieć, jak profesjonalna strona internetowa wspiera w sprzedaży, powinieneś najpierw poznać modelową drogę użytkownika w Internecie:
Dobra strona internetowa ułatwia klientowi decyzyjność na każdym z wymienionych etapów i doprowadza go do zakupu. Jeśli jest źle zrobiona, wywołuje ona odwrotny efekt – utrudnia decyzyjność oraz skłania użytkownika do poszukiwania rozwiązań w innym miejscu.
Profesjonalna strona WWW realizuje kilka istotnych celów:
Aby Twoja strona mogła wykonać te zadania, podczas jej tworzenia musisz pamiętać o paru istotnych kwestiach.
Budowanie strony WWW firmy nie może się ograniczać wyłącznie do dbałości o kwestie techniczne. Musi być też atrakcyjna wizualnie, czytelna oraz nastawiona na potrzeby konkretnego odbiorcy. Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych cech, którymi powinna cechować się Twoja witryna, aby realizowała założone cele.
Dobra strona internetowa nie jest dla wszystkich, tylko dla Twoich kluczowych klientów. Stwórz personę, czyli modelowego użytkownika, który zechce korzystać z Twoich usług. Weź też pod uwagę wspomnianą wcześniej podróż klienta.
Prowadzisz już biznes? W takim razie najlepiej znasz problemy, pytania i potrzeby Twoich klientów. Jeśli na tej bazie zbudujesz stronę internetową, z pewnością będzie ona skutecznie promowała Twoje usługi.
Obecnie podstawowym sprzętem większości ludzi nie jest komputer, a smartfon. Potwierdza to stosunek korzystania z internetu na świecie. Urządzeń mobilnych używa 55,4% użytkowników, a komputerów – jedynie 41,88%. Dlatego dziś powinno się projektować witryny z myślą właśnie o smartfonach, a dopiero później dostosowywać je do komputerów.
W przypadku stron internetowych wygląd ma znaczenie. Jeśli coś w tym aspekcie będzie przeszkadzało użytkownikowi, to po prostu z niej wyjdzie.
Oto lista rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę:
Postaraj się dać użytkownikowi jasne odpowiedzi na poniższe pytania:
Pytań może być znacznie więcej. Jednak nie na wszystkie powinieneś odpowiadać. Dlaczego? Bo klient szuka odpowiedzi, by zminimalizować ryzyko. Jeśli przekażesz mu coś, co je zwiększy, możesz mieć pewność, że klient wybierze konkurencję.