6 działań, dzięki którym Twoja strona zacznie przyciągać nowych klientów

Porady i materiały

6 działań, dzięki którym Twoja strona zacznie przyciągać nowych klientów

Wersja wideo
Wersja tekstowa

Jedno z podstawowych zadań strony internetowej to pozyskiwanie klientów. Twoja strona tego nie robi? Sprawdź 6 działań, które powinieneś podjąć, by pozytywnie wpłynąć na skuteczność działań marketingowych na Twojej stronie WWW.

1. Sprawdź, czy liczba odwiedzin Twojej strony jest wystarczająca

To pierwszy czynnik, który generuje wzrost sprzedaży. Liczbę odwiedzających sprawdzisz, logując się do Google Analytics i zaglądając do panelu „odbiorcy”.

Poniżej znajdziesz przykładowe porównanie, które pokaże Ci, jak ważny jest ten aspekt:

W obu przypadkach konwersja i zysk z 1 klienta pozostają takie same. To zwiększenie miesięcznej liczby użytkowników przekłada się na wzrost zysków ze sprzedaży.

To działanie ma pokazać, czy wzrost liczby odbiorców przełoży się na zyski z Twojej działalności.

Nawet jeśli Twoja strona będzie dobrze przygotowana i przekonująca, to zbyt mała liczba odwiedzających uniemożliwi Ci poprawę sprzedaży.

Te dwie rzeczy zawsze muszą działać razem, żeby uzyskać widoczne efekty. Dobrze obrazuje to poniższe powiedzenie:

2. Sprawdź źródła odwiedzin Twojej strony

Równie istotne jest to, skąd użytkownicy trafiają na Twoją stronę. To ma duży wpływ na to, czy ruch będzie się przekładał na sprzedaż bądź liczbę zapytań ofertowych.

W tym celu przygotowałem kolejne porównanie:

Liczba odwiedzających i zysk z klienta pozostają takie same. Jednak zwiększa się konwersja, czyli miernik skuteczności strony WWW.

Skuteczność strony może wynikać z wielu czynników, m.in. z:

  • konstrukcji strony;
  • jakościowej treści;
  • atrakcyjności wizualnej;
  • źródeł odwiedzin strony.

Na powyższym zestawieniu widać, że nawet niewielka zmiana ma istotny wpływ na zyski ze sprzedaży.

Istnieje kilka źródeł pozyskiwania klientów. Najskuteczniejsze z nich to:

Działa tu zasada, że im powszechniejsze i tańsze są produkty lub usługi, tym lepiej sprawdzają się takie narzędzia jak social media.

Z kolei im bardziej specjalistyczne są proponowane rozwiązania, tym korzystniej wypadają działania pozycjonujące.

Zobrazuję Ci to na poniższym diagramie:

Jest to pewne uproszczenie, jednak w większości przypadków ta reguła się sprawdza.

Dla przykładu: jeśli budujesz maszyny, nie reklamuj się na Facebooku, bo jest tam mało osób zainteresowanych takimi usługami.

Jeśli jednak sprzedajesz powszechniejszy produkt (np. buty), to w social mediach z pewnością znajdzie się ktoś nim zainteresowany.

3. Sprawdź prędkość ładowania strony

To jeden z najistotniejszych czynników technicznych wpływających na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.

Dane są brutalne. Jeśli strona ładuje się dłużej niż 2,8 sekundy, tracisz ok. 57% odwiedzających, ponad 4 sekundy – aż 82% odwiedzających.

Przykład: jeśli pozyskujesz ruch głównie z reklam, a Twoja strona ładuje się ponad 4 sekundy, to na każdy 1000 odbiorców stracisz około 820 odwiedzających.

Z kolei im szybsza i ładniejsza strona, tym większy współczynnik konwersji.

4. Sprawdź treści na stronie

Nie jest prawdą, że odbiorcy nie czytają treści i zwracają uwagę tylko na obrazki.

Jeśli dobrze dobierzesz źródło pozyskiwania użytkowników do charakteru Twojej działalności, zachęcisz ich do zapoznania się z treścią.

Kluczowa jest konstrukcja tekstu. Większość osób czyta głównie nagłówki, pomijając mniejszy tekst.

Piszesz o wartościach? Wymień je już w nagłówku. Dzięki temu przekażesz kluczową treść i skuteczniej zachęcisz do przeczytania reszty tekstu:

Ważne jest też to, o czym mówi tekst. Dobrą praktyką okazuje się pisanie jak najmniej o sobie, a jak najwięcej o klientach i ich potrzebach:

Klientów interesuje tylko to, co dadzą im Twoje usługi lub produkty. Jeśli zadbasz o to, by im to przekazać, treści na Twojej stronie będą chętniej i częściej czytane.

5. Sprawdź funkcjonalność strony

Zwróć uwagę na następujące czynniki:

  • Responsywność – czy Twoją stronę można wygodnie czytać na komputerze, tablecie i telefonie? Czy ma odpowiedniej wielkości przyciski, zdjęcia i treści?
  • UX (z ang. user experience) – jak sprawnie Twoja strona przekazuje informacje kluczowe do podjęcia działania? Czy klienci gdzieś „utykają”? Warto zrobić test ze znajomymi, by podzielili się swoimi wrażeniami.
  • Projekt graficzny – czy na Twojej stronie znajdują się dobrej jakości zdjęcia i ma ona atrakcyjną wizualnie kompozycję?
  • CTA (z ang. call to action) – czy Twoja strona ma cel i prowadzi do podjęcia określonego działania (np. kupienia produktu)?

6. Zwróć uwagę na projekt graficzny strony

Klienci nie będą porównywać Twojej strony z Twoją bezpośrednią konkurencją. Są przyzwyczajeni do stron największych marek. Dlatego warto sięgać do najlepszych i najbardziej znanych brandów, aby tam szukać inspiracji.

Co zrobić, aby strona WWW przyciągała więcej klientów? Podsumowanie

W celu zwiększenia liczby klientów pozyskiwanych poprzez Twoją stronę internetową sprawdź ją pod kątem 6 aspektów:

  1. Liczby odwiedzin.
  2. Źródła ruchu.
  3. Prędkości ładowania.
  4. Funkcjonalności.
  5. Treści.
  6. Projektu graficznego.

Wróć do bazy wiedzy
autor
Konrad Ratajczak
CO - BROTHER AT STUDIO BROTHERS
konrad@studiobrothers.pl