Jedno z podstawowych zadań strony internetowej to pozyskiwanie klientów. Twoja strona tego nie robi? Sprawdź 6 działań, które powinieneś podjąć, by pozytywnie wpłynąć na skuteczność działań marketingowych na Twojej stronie WWW.
To pierwszy czynnik, który generuje wzrost sprzedaży. Liczbę odwiedzających sprawdzisz, logując się do Google Analytics i zaglądając do panelu „odbiorcy”.
Poniżej znajdziesz przykładowe porównanie, które pokaże Ci, jak ważny jest ten aspekt:
W obu przypadkach konwersja i zysk z 1 klienta pozostają takie same. To zwiększenie miesięcznej liczby użytkowników przekłada się na wzrost zysków ze sprzedaży.
To działanie ma pokazać, czy wzrost liczby odbiorców przełoży się na zyski z Twojej działalności.
Nawet jeśli Twoja strona będzie dobrze przygotowana i przekonująca, to zbyt mała liczba odwiedzających uniemożliwi Ci poprawę sprzedaży.
Te dwie rzeczy zawsze muszą działać razem, żeby uzyskać widoczne efekty. Dobrze obrazuje to poniższe powiedzenie:
Równie istotne jest to, skąd użytkownicy trafiają na Twoją stronę. To ma duży wpływ na to, czy ruch będzie się przekładał na sprzedaż bądź liczbę zapytań ofertowych.
W tym celu przygotowałem kolejne porównanie:
Liczba odwiedzających i zysk z klienta pozostają takie same. Jednak zwiększa się konwersja, czyli miernik skuteczności strony WWW.
Skuteczność strony może wynikać z wielu czynników, m.in. z:
Na powyższym zestawieniu widać, że nawet niewielka zmiana ma istotny wpływ na zyski ze sprzedaży.
Istnieje kilka źródeł pozyskiwania klientów. Najskuteczniejsze z nich to:
Działa tu zasada, że im powszechniejsze i tańsze są produkty lub usługi, tym lepiej sprawdzają się takie narzędzia jak social media.
Z kolei im bardziej specjalistyczne są proponowane rozwiązania, tym korzystniej wypadają działania pozycjonujące.
Zobrazuję Ci to na poniższym diagramie:
Jest to pewne uproszczenie, jednak w większości przypadków ta reguła się sprawdza.
Dla przykładu: jeśli budujesz maszyny, nie reklamuj się na Facebooku, bo jest tam mało osób zainteresowanych takimi usługami.
Jeśli jednak sprzedajesz powszechniejszy produkt (np. buty), to w social mediach z pewnością znajdzie się ktoś nim zainteresowany.
To jeden z najistotniejszych czynników technicznych wpływających na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.
Dane są brutalne. Jeśli strona ładuje się dłużej niż 2,8 sekundy, tracisz ok. 57% odwiedzających, ponad 4 sekundy – aż 82% odwiedzających.
Przykład: jeśli pozyskujesz ruch głównie z reklam, a Twoja strona ładuje się ponad 4 sekundy, to na każdy 1000 odbiorców stracisz około 820 odwiedzających.
Z kolei im szybsza i ładniejsza strona, tym większy współczynnik konwersji.
Nie jest prawdą, że odbiorcy nie czytają treści i zwracają uwagę tylko na obrazki.
Jeśli dobrze dobierzesz źródło pozyskiwania użytkowników do charakteru Twojej działalności, zachęcisz ich do zapoznania się z treścią.
Kluczowa jest konstrukcja tekstu. Większość osób czyta głównie nagłówki, pomijając mniejszy tekst.
Piszesz o wartościach? Wymień je już w nagłówku. Dzięki temu przekażesz kluczową treść i skuteczniej zachęcisz do przeczytania reszty tekstu:
Ważne jest też to, o czym mówi tekst. Dobrą praktyką okazuje się pisanie jak najmniej o sobie, a jak najwięcej o klientach i ich potrzebach:
Klientów interesuje tylko to, co dadzą im Twoje usługi lub produkty. Jeśli zadbasz o to, by im to przekazać, treści na Twojej stronie będą chętniej i częściej czytane.
Zwróć uwagę na następujące czynniki:
Klienci nie będą porównywać Twojej strony z Twoją bezpośrednią konkurencją. Są przyzwyczajeni do stron największych marek. Dlatego warto sięgać do najlepszych i najbardziej znanych brandów, aby tam szukać inspiracji.
W celu zwiększenia liczby klientów pozyskiwanych poprzez Twoją stronę internetową sprawdź ją pod kątem 6 aspektów: